Mud Jeans maakt statement: ‘Van bezit naar gebruik is toekomst fashion’

Mud Jeans Lanceert ‘DRY MUD’ collectie

Mud Jeans lanceerde op 24 oktober 2014 DRY MUD, een waterbesparende collectie door het gebruik van gerecyclede jeans. De collectie werd gelanceerd met een opvallende actie tijdens de Dutch Design Week op Strijp-S in Eindhoven. Modellen in DRY MUD kleding en van top tot teen besmeurd met modder staken protestborden in de lucht die onderstreepten dat gebruik in plaats van bezit de toekomst is van fashion.De borden droegen teksten met onder meer ‘Change fashion’, ‘Reduce waste’, ‘Lease A Jeans’ en ‘For the love of earth’. Mud Jeans maakt met de lancering van DRY MUD het fashion statement dat gebruik de toekomst is van fashion. Mensen willen graag vrij kunnen consumeren zonder schuldgevoel, en dat geldt ook voor het dragen van kleding.

Na de succesvolle introductie van het innovatieve en duurzame ‘Lease A Jeans’ concept, is Mud Jeans er in geslaagd om een nog duurzamere DRY MUD collectie te produceren. In het productieproces wordt 30 procent water bespaard, doordat deze deels uit gerecycled materiaal bestaat. De collectie is gemaakt van biologische katoen en vervezelde jeans en is wereldwijd verkrijgbaar via crowdfunding platform Kickstarter. 21Sustainable verzorgde de communicatie- en PR strategie van deze lancering.  

Social 21Sustainable

Contact

Ik nodig u uit om contact op te nemen en de dialoog aan te gaan.

21Sustainable

Dianne Potters
Zwanebloemlaan 21
1087 CD Amsterdam
M + 31 (0)6 289 08 108
d.potters@21sustainable.nl